Buty młodzieżowe – Vans

Firma Vans liczy sobie obecnie 46 lat, co może być niemałym zaskoczeniem dla wielu osób, które utożsamiają ją raczej z marką kierowaną do młodzieży. Faktycznie, Vansy są najbardziej popularne wśród ludzi, których wiek oscyluje od lat kilkunastu do góra trzydziestu. Dodatkowo osoby te związane są na ogół z szeroko pojętym skate’ingiem, co jeszcze bardziej podkreśla młodzieży charakter oferty Vansa.

Początki firmy Vans nie były związane z ludźmi młodymi, niemniej już w latach siedemdziesiątych przedsiębiorstwo zorientowało się, że ich obuwie cieszy się coraz większą popularnością wśród nastolatków oraz dwudziestolatków, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy swój wolny czas spędzali jeżdżąc na deskorolce. Postanowiono więc pójść za ciosem i zaczęto modyfikować ofertę tak, by lepiej odpowiadała ona potrzebom tej specyficznej klienteli. Dzięki tym słusznym decyzjom Vans stał się jedną z wiodących marek, której dodatkowo udało się wyjść poza rynek amerykański. Mniej pozytywnym efektem ekspansji był fakt, iż przedsiębiorstwu nie udało się uniknąć pewnych problemów finansowych, które związane były ze zbyt dynamicznym rozbudowywaniem struktury. W ciągu trzech następnych lat firma musiała zacząć podejmować ciężkie decyzje, by móc utrzymać się na rynku. Ostatecznie jednak wszystkie problemy udało się przezwyciężyć, dzięki czemu i dziś jesteśmy w stanie znaleźć Vansy na półkach wielu sklepów.