Hiszpański potentat obuwniczy – Camper

Branża obuwnicza nie należy do łatwych. Ogromna konkurencja sprawia, że wielu firmom ciężko jest się przebić, gdyż najzwyczajniej w świecie nie są w stanie wyróżnić swojej oferty w jakikolwiek sposób. Bez względu, czy chodzi o nietypowe modele, atrakcyjną cenę, czy jakiekolwiek inne kwestie, jeśli chce się odnieść sukces, trzeba znaleźć sposób na dotarcie do klienta. Hiszpański producent obuwia Camper doskonale wie jak ciężkie jest to zadanie, gdyż sam przeszedł drogę od niewielkiej fabryki do międzynarodowej sieci ponad 300 sklepów.

Hiszpańska firma od samego początku uważała, iż warto postawić na oryginalność, w związku z czym produkty tego przedsiębiorcy znacznie różniły się od obecnych ówcześnie trendów. Oryginalne formy, ciekawe kolory oraz innowacyjne wzornictwo sprawiły, że klienci rzucili się na obuwie marki Camper, co umożliwiło firmie dalszy rozwój oraz ekspansje na obce rynki.

Jednym z istotnych elementów, jaki pozwolił firmie wyróżnić się spośród grona innych, był wystrój sklepów oraz charakterystyczna czerwono- biała kolorystyka tychże, która nawiązuje do zakresu barw zastosowanego w logo firmy. Dzięki temu,w gruncie rzeczy prostemu, posunięciu Camper stał się rozpoznawalny, a potencjalni klienci dość szybko zaczęli kojarzyć nazwę producenta z wpadająca w oko kolorystyką. Dobrze zastosowana identyfikacja wizualna była rzecz jasna tylko dodatkiem do atrakcyjnej oferty, niemniej znacznie ułatwiła zwrócenie na siebie uwagi.