Jak okablować kondensator rozruchowy

Czy szukasz do wymiany zużytego kondensatora w piecu lub chcesz dodać kondensator rozruchowy do silnika elektrycznego, istnieje kilka rzeczy, które należy wiedzieć przed próbą instalacji jednego. Oprócz upewnienia się, że kondensator może przechowywać wystarczającą ilość ładunku, aby uruchomić silnik, musisz upewnić się, że masz odpowiednie napięcie znamionowe.

Patrząc na kondensator, można zauważyć trzy zaciski. Te zaciski są oznaczone Start, Run, i wspólne. W zależności od zastosowania, może trzeba wiedzieć, jak okablować kondensator startowy na różne sposoby. Większość kondensatorów to urządzenia z dwoma końcówkami. Możesz również znaleźć kondensatory z trzema końcówkami. Są one zazwyczaj krótsze i mają szerszą średnicę niż kondensator z tylko dwoma końcówkami.

Przy określaniu, do jakich zacisków kondensatora musisz się podłączyć, spójrz na schematy na swoim sprzęcie. Jeśli nie jesteś pewien, wykwalifikowany elektryk będzie mógł Ci pomóc. Jeśli nie masz schematu, prosty test VOM może pomóc w identyfikacji zacisków. Należy również zwrócić uwagę na długość końcówek przewodów. Pomoże to w określeniu biegunowości, nawet jeśli przypadkowo manipulujesz przewodami.

Gdy już wiesz, do jakich zacisków musisz się podłączyć, czas zacząć okablowanie. Kondensatory startowe są głównie używane do dodawania momentu obrotowego do silnika w fazie rozruchu. Zapewniają one dodatkowy moment obrotowy, aby pomóc silnikowi uruchomić się szybko i płynnie. Kondensatory startowe są zwykle podłączone do obwodu uzwojenia pomocniczego silnika. Są one następnie odłączane od obwodu silnika, gdy silnik osiągnie wcześniej ustaloną prędkość.

Kondensatory pracy są używane do wygładzania skoków napięcia i pomagają silnikowi pracować bardziej płynnie. Są one również stosowane w jednostkach HVAC. Mogą być montowane w dowolnym kierunku. Ważne jest, aby chronić je przed wibracjami i ciepłem.

Zaciski na kondensatorze startowym są zwykle oznaczone czarnym przewodem. Jeśli kondensator ma przekaźnik, przewód przekaźnika będzie zwykle czarny przewód, jak również. Przewód na tym przewodzie będzie zazwyczaj podłączony do wspólnego zacisku na stronie obciążenia stycznika jednostki. Drugi przewód będzie podłączony do wspólnego zacisku na kondensatorze uruchomienia. Kondensator dostarczy wtedy do silnika prąd rozruchowy o przesuniętej fazie.

Kondensatory mogą przechowywać ładunek nawet wtedy, gdy zasilanie jest wyłączone. Dzięki temu mogą być stosowane w systemach prądu stałego. Jednak mogą one również wstrząsnąć po odłączeniu od zasilania. Z tego powodu musisz upewnić się, że masz wykwalifikowanego elektryka do obsługi napięcia pod napięciem.

Kondensatory startowe są często stosowane w dużych silnikach elektrycznych, które mają duży moment rozruchowy. Są one przeznaczone do pozostania w obwodzie przez krótki okres czasu, gdy silnik jest uruchamiany. Zapewniają one dodatkowy impuls momentu obrotowego w fazie rozruchu, aby pomóc silnikowi obracać się szybko. Mogą również dodać więcej amperów do silnika.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *