Rozrusznik to silnik, który uruchamia silnik Twojego samochodu po przekręceniu stacyjki. Rozrusznik wymaga dużej ilości energii elektrycznej, a prąd pochodzi z akumulatora samochodu. Przewody, które przenoszą ten ładunek muszą być wystarczająco grube, aby wytrzymać duży prąd, który przez nie przepływa.
Aby uruchomić silnik, musisz mieć dobre połączenie między rozrusznikiem a akumulatorem. Prawidłowe podłączenie rozrusznika do akumulatora zapewni, że rozrusznik będzie działał prawidłowo i że nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem lub silnikiem, gdy wyruszysz w drogę.
Jak podłączyć cewkę rozrusznika
Cewka jest urządzeniem, które umożliwia bezpośrednie połączenie akumulatora Twojego pojazdu z rozrusznikiem. Zawiera dwa zwoje drutu wokół ruchomego rdzenia i działa jako przełącznik do silnika rozrusznika.
Możesz użyć przekaźnika, aby zastąpić swój solenoid dla dodatkowej warstwy ochrony i funkcjonalności. Przekaźnik ma duże zaciski, które są zaprojektowane tak, aby obsłużyć wysoki pobór prądu przez cewkę rozrusznika i okablowanie z niej. Następnie wystarczy podłączyć przewód z cewki do jednego z tych zacisków.
Następnie, można uruchomić przewód z nowego przekaźnika do pozytywnego zacisku cewki rozrusznika na akumulatorze lub skrzynki bezpieczników pod maską. W zależności od samochodu, może to być proste zadanie lub bardziej skomplikowane.
Podłączając rozrusznik do akumulatora, należy upewnić się, że przewody mają odpowiedni przekrój, dzięki czemu nie będą narażone na spadek napięcia. Przekrój przewodu powinien być uzależniony od kilku czynników, w tym od długości przebiegu przewodu i ilości prądu, którego spodziewasz się przez niego przepływać.
Zazwyczaj stosuje się przewód o przekroju 4 do zacisku dodatniego i 2 do zacisku ujemnego akumulatora. Jednak najlepiej jest użyć przewodu o większym przekroju, jeśli Twój pojazd został zmodyfikowany lub jeśli masz mocny silnik.
Kolejną rzeczą, którą będziesz musiał zrobić jest uziemienie rozrusznika. Musisz uziemić rozrusznik, ponieważ może on być podatny na zwarcia i inne problemy, jeśli nie ma odpowiedniego systemu uziemienia. Możesz użyć dedykowanego uziemienia lub możesz użyć swojego podwozia, aby pomóc zapewnić uziemienie, którego potrzebuje rozrusznik.
Jeśli zdecydujesz się uziemić rozrusznik, musisz to zrobić za pomocą dobrej jakości paska uziemiającego. Najlepsze paski uziemienia będą miały gumową uszczelkę, więc nie będą przeciekać i nie będą powodować korozji.
Musisz również uziemić swój silnik rozrusznika w sposób, który nie uszkodzi przewodów łączących go z cewką rozrusznika. Najlepszym sposobem na to jest poprowadzenie przewodu od dodatniego zacisku cewki rozrusznika do czarnego lub zielono-żółtego kabla, który łączy ją z ujemnym zaciskiem akumulatora.
Użycie cewki rozrusznika jest łatwym i wygodnym sposobem na uruchomienie pojazdu, gdy tego potrzebujesz. Pamiętaj tylko, aby nie spieszyć się z pracami nad pojazdem i nie bój się poprosić o pomoc, jeśli nie jesteś czegoś pewien.
Podobne tematy