Jak okablować klakson krótki

Na szczęście okablowanie klaksonu nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Okablowanie jest stosunkowo proste i dość łatwo jest przetestować elementy obwodu, aby sprawdzić, czy działają. Pierwszą rzeczą do zrobienia jest upewnienie się, że masz odpowiednie komponenty do pracy. Zazwyczaj potrzebny będzie multimetr cyfrowy i szczypce do drutu. Możesz również skorzystać z przewodów zworkowych, aby w razie potrzeby połączyć rogi z innymi rogami.

Jednym ze sposobów testowania obwodu jest użycie sprawdzacza ciągłości. Jest to proste urządzenie, które można podłączyć do złącza klaksonu samochodowego i odczytać liczbę woltów, które otrzymuje obwód. Będziesz musiał upewnić się, że podłączasz ujemny biegun akumulatora i złącze klaksonu (+). Sprawdzian ciągłości powie Ci również, czy przewody klaksonu są podłączone do właściwych zacisków.

Innym testem jest użycie przycisku klaksonu w celu zasilenia klaksonu. Dobrym pomysłem jest również przetestowanie mocy przycisku. Po naciśnięciu przycisku, będzie on zasilał elektromagnes wewnątrz przekaźnika. Jeśli przycisk nie działa, przekaźnik jest uszkodzony. Przekaźnik jest elektronicznym przełącznikiem, który kontroluje zasilanie obwodu. Jeśli jest wadliwy, prawdopodobnie szybko ulegnie awarii.

Innym testem jest użycie omomierza. Będziesz chciał podłączyć przewód omomierza do pinu (+) klaksonu. Jeśli nie masz omomierza, możesz użyć niedrogiego, który możesz znaleźć w sklepie z narzędziami. Ustaw multimetr na 12 V DC. Jeśli omomierz odczytuje “nieskończoność”, jesteś bezpieczny, aby przejść dalej. Jeśli odczyt się zmieni, będziesz chciał wymienić róg.

Aby okablować klakson, musisz znać schemat elektryczny. Są dwa rodzaje klaksonów, jeden z dwoma przewodami i drugi z dwoma zaciskami. Te drugie mają cały czas masę, natomiast te pierwsze mają masę, która nie jest dostępna cały czas. Schemat elektryczny dla klaksonu z dwoma przewodami jest podobny do tego dla klaksonu z dwoma zaciskami. Zwykle znajduje się on pod maską samochodu. Jeśli nie wiesz, gdzie znajduje się klakson, możesz skorzystać z lokalizacji klaksonu w instrukcji obsługi.

Obwód klaksonu prawdopodobnie będzie miał bezpiecznik, przekaźnik lub jakieś inne urządzenie, które będzie regulować prąd. Dobrym pomysłem jest przetestowanie bezpiecznika, przekaźnika lub innego urządzenia. Jeśli bezpiecznik jest przepalony, powinieneś wymienić urządzenie. Jeśli jest to przekaźnik, prawdopodobnie możesz odłączyć przewody od rogów i zastąpić go bezpiecznikiem. Przekaźniki mogą być trudne do zobaczenia, więc profesjonalista będzie musiał użyć fabrycznego schematu elektrycznego, aby określić, który typ masz.

Obwód klaksonu jest zaprojektowany do obsługi rozsądnej ilości prądu, więc powinien być dość łatwy do przetestowania. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania przy okablowaniu klaksonu jest upewnienie się, że elementy obwodu są zabezpieczone. Jeśli połączenia są luźne, mogą spowodować nadmierny ruch i ewentualnie pożar.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *