Zastosowanie przekaźnika w obwodzie klaksonu jest ważne, aby obwód działał prawidłowo. Kontroluje on zasilanie klaksonu. Kiedy przełącznik jest włączony, zwalnia podnośnik, który kończy obwód. Uszkodzony przekaźnik może doprowadzić do uszkodzenia klaksonu, co spowoduje, że przestanie on działać. Jeśli masz już zainstalowany przekaźnik, możesz sprawdzić jego stan, wymieniając go na nowy. Ważne jest, aby uzyskać nowy przekaźnik, który jest zgodny z instrukcją obsługi właściciela. Przekaźnik to przełącznik elektryczny, który może być używany do wysyłania energii z akumulatora bezpośrednio do urządzenia.
Kiedy chcesz podłączyć klakson z przekaźnikiem, pierwszą rzeczą, której będziesz potrzebował, jest przewód o grubości dziesięciu. Jest to przewód, który ma niską rezystancję. Będziesz musiał podłączyć przewód do pozytywnych i negatywnych zacisków przekaźnika. Korzystanie z lutu bez złącza jest najlepszy. Należy również upewnić się, że drut jest schowany w celu zminimalizowania zmęczenia metalu. Jeśli przewód jest zbyt luźny, może ocierać się o ostre przedmioty. Należy również sprawdzić połączenie pomiędzy przewodem klaksonu a masą samochodu. Możesz sprawdzić ciągłość przewodu za pomocą miernika ciągłości. Jeśli nie jest prawidłowe, trzeba będzie ponownie okablować klakson.
Należy również sprawdzić połączenia pomiędzy klaksonem a innymi elementami w obwodzie. Powinieneś uważać, aby nie zakłócać działania innych komponentów. Jeśli używasz bezpiecznika, będziesz musiał upewnić się, że jest on zabezpieczony. Należy również podłączyć uchwyt bezpiecznika liniowego do zacisku dodatniego akumulatora pojazdu. Następnie należy podłączyć kabel zasilający do przekaźnika. Powinieneś również zabezpieczyć kabel zasilający zgodnie z rozmiarem kabla.
Przekaźnik to przełącznik elektryczny, który może być obsługiwany przez nakładkę klaksonu na kierownicy. Gdy naciśniesz podkładkę klaksonu, elektromagnes wewnątrz przekaźnika zostanie zasilony. Kiedy to nastąpi, przekaźnik zwolni połączenie, które kończy obwód klaksonu. Należy wtedy ponownie podłączyć przewód klaksonu do dodatnich i ujemnych zacisków przekaźnika.
Jeśli przekaźnik nie działa, będziesz musiał go wymienić. Upewnij się, że otrzymujesz nowy przekaźnik, który pasuje do modelu Twojego samochodu i instrukcji obsługi. Nowy przekaźnik powinien być dostarczony z instrukcją montażu i ilustracjami. Możesz również sprawdzić jego stan za pomocą drutu zworkowego. Jeśli przewody ocierają się o siebie, możesz rozdzielić połączenie. Do połączenia rogów możesz też użyć kadmowych śrub.
Dodatkowo będziesz potrzebował przewodu 12 V. Możesz podłączyć ten przewód do zacisku 30 swojego przekaźnika. Jest to dodatni zacisk pętli cewki. Można również podłączyć ten przewód do zacisku 85 przekaźnika. Jeśli używasz przekaźnika trójbiegunowego, musisz podłączyć brązowy przewód do trzeciego zacisku. Jest to ujemny koniec pętli cewki.
Podobne tematy