Korzystanie z kondensatora to świetny sposób na zwiększenie wydajności silnika. Działa on na dwa sposoby: przechowuje ładunek elektryczny i daje dodatkowy moment obrotowy. Jeśli instalujesz kondensator do silnika, musisz wiedzieć, jak prawidłowo go okablować. Jeśli tego nie zrobisz, silnik może nie działać prawidłowo. Ponadto, kondensator może spowodować przegrzanie silnika. Jeśli tak się stanie, trzeba będzie wymienić kondensator.
Kondensator to urządzenie elektroniczne, które przechowuje ładunek elektryczny i uwalnia go w tempie 60 razy na sekundę. Ilość energii, którą przechowuje, zależy od wielkości kondensatora. Kondensatory przechowują ładunek w podobny sposób jak baterie. Mogą one jednak przechowywać ładunek również po wyłączeniu zasilania. Mogą również rozładowywać energię przy zwartych końcówkach. Jeśli kondensator ma niewłaściwy rozmiar, może spowodować przegrzanie i awarię silnika.
Kondensator może być używany w cyklach startu i pracy jednofazowego silnika prądu przemiennego. Podczas fazy startu silnika kondensator jest podłączony do uzwojenia pomocniczego i jest odłączany od obwodu, gdy silnik osiągnie wcześniej ustaloną prędkość. Wspólny terminal kondensatora jest często oznaczany jako “C.” Ponadto, kondensator może być również używany do wygładzania przepływu mocy.
Kondensator może być również użyty do zwiększenia wydajności silnika podczas fazy rozruchu. Jest to dobra opcja, jeśli instalowany silnik posiada uzwojenie pomocnicze. Gdy silnik pracuje, kondensator rozruchowy zapewnia zwiększenie momentu obrotowego silnika. Kondensator powinien być wystarczająco duży, aby zgromadzić wystarczający ładunek do uruchomienia silnika.
Jeśli wymieniasz kondensator do silnika elektrycznego, musisz wiedzieć, które zaciski podłączyć. Optymalna wartość jest określona przez ilość mocy, której potrzebuje silnik. Idealnie, kondensator powinien być w zakresie od jednego do 100 faradów. Dobrym pomysłem jest również znalezienie kondensatora o wyższym napięciu znamionowym niż istniejący kondensator silnika. Jest to ważne, ponieważ kondensator, który nie jest oceniany dla napięcia silnika może spowodować awarię silnika.
Kondensatory występują w wielu różnych kształtach, rozmiarach i typach. Są one zazwyczaj dostępne w zestawie kondensatora startowego, który zawiera kondensator startowy i przekaźnik. Zestawy te pochodzą z przewodami, które są oznaczone kolorami i izolowane, aby ułatwić podłączenie. Zestaw kondensatora startowego powinny być podłączone do silnika kondensatora uruchomić. Jest to również dobry pomysł, aby upewnić się, że kondensator jest chroniony przed wibracjami i ciepła.
Przekaźnik kondensatora jest również ważnym elementem obwodu rozruchowego silnika. Przekaźnik jest podłączony do wspólnego zacisku po stronie obciążenia stycznika silnika. Zadaniem przekaźnika jest podłączenie kondensatora rozruchowego do obwodu uzwojenia pomocniczego, gdy silnik znajduje się w fazie rozruchu i odłączenie kondensatora od obwodu, gdy silnik pracuje.
Podobne tematy